Közúton már bizonyított az NQiX 500, de mire képes pályán a sokkal nagyobb gépek ellen?
Közúton már bizonyított az NQiX 500, de mire képes pályán a sokkal nagyobb gépek ellen?
Egy héten át ismerkedtünk a BYD Seal összkerékhajtású csúcsváltozatával, amely a Tesla Model 3 által uralt közepes méretű villanyautók osztályában próbál szerencsét. No, de megéri az árát az 530 lóerős, minden jóval felszerelt kínai kocsi? Elképesztő iramot diktál a BYD, ugyanis a január elején közzétett beszámoló alapján tavaly 4 272 145 darab elektromos és tölthető hibrid hajtásláncú NEV-et (New Energy Vehicle-t, vagyis új energiával hajtott kocsit) értékesített világszerte, közülük több mint 207 ezer volt áramos. Kína elsőszámú NEV-gyártója decemberben is remekelt, tekintve, hogy – havi rekordot döntve – 514 809 darab személyautót adott el. Magyarországon szintúgy nagyszerűen fut a szekér, hiszen 2024-ben – vagyis az itthoni piacra lépés második évében – 1437 darab BYD-ra akadt vevő, ennek köszönhetően számos neves márkát megelőzött a távol-keleti gyártó. A 10,25”-os TFT-műszeregység grafikája elég egyszerű, és nem jó, hogy a fedélzeti számítógép csak az utolsó 50 km átlagfogyasztását hajlandó kiírni. Fényképek: Kovács Zsigmond A honi sikerben komoly szerepe van a Sealnek, ami – 355 eladott darabbal – a felsőközép-kategória előkelő hatodik helyét foglalta el, nem mellesleg a Tesla Model 3 után osztályának második legkelendőbb áramos négykerekűje lett, maga mögé utasítva a szintén közkedvelt BMW i4 és Hyundai Ioniq 6 típust. A kitűnő eredmények láttán bizonyára felmerül klubtagjainkban a kérdés, hogy mi a titka a 2022 nyarán bemutatott villanyautónak? Nos, az összkerekes kiadás előnyeire és hátrányaira egyaránt rávilágítunk! Megfelel az európai vevők igényeinek a BYD Seal? Mikor először láttam messziről a Sealt, a Porsche Taycan jutott eszembe, mivel a stuttgarti sportverda orrkialakítása és tetővonala a Changzhou-ban készülő modellt idézi fel. Közelebbről szemügyre véve aztán kiderül, hogy a 4800 mm hosszú, 1875 mm széles és 1460 mm magas négyajtós megannyi jellegzetes stílusjeggyel büszkélkedhet, kezdve az ívelt LED-csíkokkal ékesített első lökhárítóval, a cápafogakra emlékeztető küszöbdíszekkel vagy az apró fénydiódákból összeállított hátsó lámpacsíkkal. Szembetűnő a kétszínű, 19”-os kerék és zárt állapotban az ajtólemez síkjába visszahúzódó külső kilincs is, utóbbit könnyű kezelni, és a kézbe simuló fogantyú meghúzására feltárul a kékbe öltöztetett utastér. Nyolcvan milliméter híján három méter az ötcsillagos törésteszteredményt elért Seal tengelytávja, nem csoda, hogy bőséges a hátsó lábtér. Alapáras a metálfényezés, de az Indigo szürkéért és a Shadow zöldért 389 ezer forintos felárat kérnek Bármerre tekintünk, elsőrendű bőrkárpiton, selymes tapintású Alcantara (hasított bőrhöz hasonló, ámde szintetikus alapanyagú) betéteken, valamint szép felületű műanyagokon akad meg a szemünk. Ugyan muszáj mélyre ereszkedni beüléskor, roppant kényelmes és jó oldaltartású, szellőztethető első fotelek fogadnak, ráadásul a kellően tágas helynek és a széles tartományban állítható volánnak köszönhetően nyúlánk vezető is gond nélkül elfér. A második sorban szintúgy bőséges a térkínálat, és a magasabbak feje sem ütközik bele a teljes plafont kitöltő napfénytetőbe. Ha lenne beleszólásunk, hogy a következő ráncfelvarrásnál mit változtassanak meg a tervezők, a kissé szűk ajtózsebeket, a kardánalagútba rejtett, nehezen megközelíthető, nyitott polcot módosítanánk, valamint beszerelnénk egy pakolást megkönnyítő síalagutat az osztottan dönthető hátsó pad középső támlarésze mögé. Langaléta utas is zavartalanul elücsöröghet a BYD Seal második sorában, ahol számos zseb és tárolórekesz veszi körül az embert. Egyetlen negatívum, hogy a cipők alig férnek be az első ülések alá Hamar hozzászoktunk a hagyományos műszerfali és kormánykapcsolók működéséhez, de ugyanez nem mondható el az Android-alapú fedélzeti rendszerről. Noha a 15,6”-os képátlójú, fekvő vagy álló helyzetben is rögzíthető kijelzője szép grafikával jeleníti meg a tartalmat, a menüben sokszor „eltévedtünk”, és a kizárólag innen kezelhető klímarendszer beállítása is elvonja az ember figyelmét az útról. Egy sportkocsi is megirigyelné az 530 lóerőt Két évtizeddel ezelőtt a legdrágább sportkupék büszkélkedhettek félezer lovas erőforrással, most pedig a Seal adattáblázatában is 532 lóerő és 670 Nm (!) szerepel. Igaz, ez a kétmotoros, összkerekes átirat, a hátsókerék-hajtású alapmodell „csak” 313 LE-vel dicsekedhet. Bárhogy is, a 2,2 tonnás szedán szélvészgyors, hisz 3,8 másodperc alatt katapultál 100 km/órára. Sajnáltuk azonban, hogy a gázpedál nem azonnal, hanem számottevő késlekedéssel veszi a lapot, ráadásul 80-90 km/óránál már nem „harapnak” úgy a motorok, mint elinduláskor. Mikor öreguras tempóban közlekedtünk vele, a Normal, Sport, Snow (ti. hó) vagy Eco üzemmódok közül az utóbbit választottuk, mert abban a legtakarékosabb a Seal. Külön fedéllel zárhatjuk le a tágas, 53 literes első csomagtartót, azaz a frunkot. Épp beleférnek a töltőkábelek és a kötelező felszerelések S hogy milyen sebesen apasztja le a 82,5 kWh kapacitású, lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátort? Óvatos gázpedálkezeléssel 18-19 kWh/100 km étvágyat mértünk vegyes használatban, így megközelíthető a gyár által ígért 520 km-es hatótáv, jóllehet képességeit kiaknázva bőven 20 kWh/100 km fölé emelkedik a Seal fogyasztása. Szerencsére egyenáramú gyorstöltéssel 150 kW-tal szívhatja magába a delejt az aksi, így a 10 százalékra lemerített telep 37 perc alatt 80 százalékos szintig telítődik. Előnyére válik, hogy háromfázisú Wallboxról (vagyis otthoni töltőrendszerről) alig 9 óra alatt pumpálható fel a teljesen lemerített áramtároló. Nagyon élveztük, hogy az utastér nevesebb márkák jóval drágább autóit megszégyenítően csendes menet közben, s az igényes, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros futómű is kiváló előadással vett le minket a lábunkról. Elismeréssel szólhatunk az útfelülethez alkalmazkodó, változó keménységű lengéscsillapítókról, mivelhogy szinte bármilyen körülmények között példás úttartást és komfortos utazást szavatolnak. Kedvező benyomásokat szereztünk a két és fél fordulatos volánnal, valamint az erős, pontosan adagolható fékkel, ellenben az első keresztirányú holttérfigyelő két esetben is a frászt hozta ránk indokolatlan beavatkozásával. Igaz, hibáival együtt is jó vételnek számít a temérdek kényelmi és biztonsági felszerelést felsorakoztató, 19 290 000 forintért megvehető BYD Seal AWD Excellence, mely méltó ellenfele a nálánál drágább, viszont kevésbé komfortos Tesla Model 3-nak. A BYD Seal AWD teszt<br/>Felveszi a versenyt a német versenytársakkal bejegyzés először Autósélet Magazin-én jelent meg.
Végre lezajlott a találkozó, ahol a nagyközönség is láthatta a Pannónia Domino névre keresztelt négyhengerest. A Videó: így szól a 40 éve elfeledett, 500-as Pannónia! bejegyzés először a Hegylakók jelent meg. Hegylakók - Hegylakók Motoros Magazin – Motorbemutatók és -tesztek, baleset-megelőzési tippek, túrabeszámolók és friss hírek a motorozás világából.
A CUV e: a vállalat második kétkerekű EV-je Európában, s igen fontos szerepe lehet a Honda céljainak elérésében, miszerint 2040-re teljes motorkerékpár-kínálatát szeretné karbonsemlegessé tenni.
A filmekben régóta fonotos szerepet kapnak az ipari gépek, járművek és különleges berendezések. Gyakran felbukkannak a vásznon harci vagy ipari célú exoskeletonok is, melyek extra […]