A Járműszótár.hu angol-magyar járműipari szakszótár találata a(z) vent keresésre.

Angolul

Magyarul

vent
rés
nyílás
szellőző
szellőzőnyílás

Keresési találatok a technikai leírásokban

Hűtőfolyadék-szivattyú (köznyelven: vízpumpa)
A benzines és a dízel motorokban üzemanyag ég el, ilyenformán jelentős hő keletkezik. Hogy az erőforrás ne hevüljön túl, a mérnökök hűtőrendszert építenek köré, amiben fagyálló, glikolbázisú hűtőfolyadék, köznyelven hűtővíz kering. Ez az anyag a motorban kialakított járatokon (folyadéktér, folyadékköpeny, hűtőköpeny) áthaladva elvonja a hőt, majd az autó elejére helyezett, menetszél és elektromos ventilátor által hűtött radiátorba (hűtőradiátor) áramolva leadja azt. Ezt követően, immáron lehűlve visszatér a motorba, hogy ismét elvonja a hőt, s gátját állja a túlmelegedésnek. Nos, ezt hűtőfolyadékot keringteti körbe-körbe a motor oldalára szerelt „vízpumpa”, ami nem más, mint egy lapátkerék. Forgását az esetek döntő többségében szíjjal oldják meg, tehát van egy szíjtárcsa a főtengelyen, egy pedig a magán a vízpumpán és a kettőt szíj köti össze. Ez a szíj sok modellnél mást is hajt (például a szelepek mozgatásáért felelős vezérműtengelyt), ilyenkor a vízpumpa csereperiódusa általában megegyezik a másik egységével. A vízpumpát általában 80-100 ezer kilométerenként kell cserélni, de mindig a gyári által kiadott üzemeltetési és karbantartási útmutató előírása szerint érdemes eljárnia a tulajdonosoknak.

Együttműködő partnereink legújabb cikkei, hírei és sajtóközleményei

Idősebb autók műszaki vizsgája: üdvözli a döntést az Autóklub

A minap nyilvánosságra hozták az Európai Tanács idősebb autók műszaki vizsgája kapcsán megfogalmazott álláspontját. Eszerint marad az eddigi rendszer a korosabb járműveknél, mert a testület nem támogatta a szigorítást. Már egy ideje terítéken van az Európai Unióban, hogy miként módosítsák a közúti közlekedésre alkalmas járművekre vonatkozó szabályokat. Közülük is a műszaki vizsgával összefüggő elképzeléseket övezte a legnagyobb figyelem, tudniillik az Európai Bizottság szerette volna elérni, hogy a 10 évesnél idősebb kocsiknál az eddigi kettőről egy évre rövidüljön a műszaki vizsga érvényességi ideje. Több szakmai szervezet, közöttük a Magyar Autóklub is ellenezte a tervet, mivel ez hatalmas terhet róna az üzembentartókra, s a járműparkot alkotó autók többsége megfelelően karbantartott, így esetükben teljesen indokolatlan az évenkénti felülvizsgálat. Az Európai Tanács sem támogatta ezt a szigorítást, az uniós közlekedési miniszterek pedig elfogadták a tanácsi álláspontot, amely később az Európai Parlamenttel folytatandó tárgyalások alapja is lesz. A Magyar Autóklub országos hálózatának 44 pontján felkészült szakemberek végzik a vizsgáztatást, a honosítást és az egyéb tevékenységeket Fontos kiemelni mindemellett, hogy a Tanács döntése értelmében a jövőben nagyobb hangsúlyt helyeznek a különösen káros nitrózus gázok kibocsátásának vizsgálatára, jóllehet a tagállamok továbbra is eldönthetik, kötelezik-e műszakira a motorkerékpárokat vagy sem. Az EU elszánt abban is, hogy a jövőben összehangoltan lépjenek fel a tagállamok a kilométeróra-visszatekeréses csalások ellen, és javulást érjenek el a járműadatok elektronikus cseréjének felgyorsításában. Új elem az is, hogy az ideiglenes műszaki igazolást nemcsak a járművet regisztráló tagállam, hanem az EU más országa is kiadhatja, s ez a dokumentum legfeljebb hat hónapig lesz érvényes. A Idősebb autók műszaki vizsgája: üdvözli a döntést az Autóklub bejegyzés először Autósélet Magazin-én jelent meg.

Magyar motorpiac: a Top 25 új motorkerékpár 2025-ben

„Megérkezett a magyar motorpiac 2025-ös toplistája: a BMW GS tovább tarol, a Kawasaki hatalmasat nőtt, a CFMoto pedig meglepetést okozott a 450 MT-vel.” A Magyar motorpiac: a Top 25 új motorkerékpár 2025-ben bejegyzés először a Hegylakók jelent meg. Hegylakók - Hegylakók Motoros Magazin – Motorbemutatók és -tesztek, baleset-megelőzési tippek, túrabeszámolók és friss hírek a motorozás világából.

Az új CB1000GT, a nemzetközi premierjét ünneplő WN7 elektromos motorkerékpár és a V3R 900 E-Compressor Prototype mellett minden eddiginél több Honda E-Clutch rendszerrel megrendelhető modellel várja a látogatókat a Honda a Milánói Motorkiállításon

A Milánói Motorkiállításon (EICMA) mutatta be megújult, 2026-os európai modellválasztékát a Honda, élen az új CB1000GT-vel és a márka első sorozatgyártású motorkerékpárjával, a WN7-tel. A két új modell mellett büszkén állították pódiumra az – elektronikus szabályozású kompresszorral felszerelt V3-as motorral hajtott – V3R 900 E-Compressor Prototype tanulmánymodellt is, egyértelmű tanúbizonyítékát adva, hogy a világon elsőként alkalmazott motorkonstrukció fejlesztése gőzerővel zajlik.

Okoslábujj exoskeletonokhoz

A viselhető exoskeletonok forradalminak számítanak, hiszen megkönnyítik a mozgásukban korlátozott emberek életét, illetve segítenek olyan munkákban, amiket pusztán emberi erővel nem igen lehetne elvégezni. Az […]