A Járműszótár.hu angol-magyar járműipari szakszótár találata a(z) trailer hitch keresésre.

Angolul

Magyarul

trailer hitch
vonóhorog
vonószerkezet
vonóberendezés

Együttműködő partnereink legújabb cikkei, hírei és sajtóközleményei

Buszsáv: köteles vagy elengedni a motorost is!

Előfordul, hogy kifognak az emberen a KRESZ-szabályok, és nem tudja, mi a helyes magatartás egy adott helyzetben. Motoros olvasónk a buszsáv elhagyásakor szembesült azzal, hogy a másik jármű vezetője minden bizonnyal nem ismeri az előírásokat… A történet az egyik budapesti rakparton történt, s levélírónk először a motoros témában megkerülhetetlen a Hegylakók Motoros Magazinnak írt, hogy megismerje szakértőjük álláspontját. Budapesti honfitársunk kétkerekűjével közlekedett a buszsávban, amely egy ponton megszűnt. Mikor indexelt, hogy besoroljon a külső sávba, az ott érkező autós gázt adott, szándékosan nem engedte be, majd azt kiabálta: „Nem vagy busz, csak egy motoros” – ezért nem hagyta besorolni. Jogos-e ez az érvelése? A rendelet egyértelműen fogamaz: a motorkerékpár jogosult a buszsáv használatára, a buszsáv megszűnésekor a külső sávban haladónak elsőbbséget kell adnia a buszsávból besoroló járműnek, sőt az elsőbbségadás elmulasztása komoly jogi következményekkel járhat A buszsáv csak a buszoké? Mit mond a KRESZ? Kötelező elengedni a motorost? A közlekedési szabályok egyértelműek: a buszsávban nemcsak a menetrend szerinti busz és a villamos haladhat, hanem kétkerekű motorkerékpár is (KRESZ 36. § (8)). A sávot „BUSZ” felirat jelöli, és a „BUSZ” feliratú jelzőlámpa minden buszsávban közlekedőre vonatkozik, magyarán a motorosokra is. Ez a jogosultság 2010 óta érvényes. Ugyanakkor, ha a buszsáv megszűnik, a külső sávban haladóknak elsőbbséget kell adniuk a buszsávból besoroló járműveknek – legyen az busz, villamos vagy motorkerékpár. Az „Elsőbbségadás kötelező” tábla és a kiegészítő ábra pontosan ezt jelzi. Vagyis a motoros is jogosult az elsőbbségre. Érdemes tudni, hogy az elsőbbség meg nem adása közlekedési szabálysértés, amelyért 65 000 forintos bírság és 6 előéleti pont jár. Amennyiben a járművezető szándékosan akadályozza a másikat – például azért gyorsít, hogy ne engedje besorolni –, az már közúti veszélyeztetésnek minősülhet, amely bűncselekmény, és akár három év szabadságvesztéssel is büntethető (Btk. 234. §). Dugókban megszokott látvány, hogy a türelmetlen autósok besorolnak az üres buszsávba, hogy nyerjenek néhány száz métert vagy pár percet. A képen látható helyzetben szerencsére senki sem tér rossz útra. Fénykép: Budapesti Közlekedési Központ Hiába van igazuk, mindig vezessenek figyelmesen! Motorosként tehát igaza volt a levélírónak. Ugyanakkor – ahogy a Hegylakók is kiemeli – a biztonság mindig fontosabb: „akkor van elsőbbségünk, ha megadják”. Legyünk tehát mindig körültekintőek, vigyázzunk magunkra és egymásra, attól függetlenül, hogy két- vagy négykeréken közlekedünk! Előregurulhatnak a motorosok? Kérjük, ne feledjék, hogy a jogszabályok szerint, ha a biztonságos feltételek adottak, a motorosok előregurulhatnak a sorok között. Sőt, a KRESZ 25. paragrafusa kimondja, hogy az autósok kötelesek „a lehetséges mértékben jobbra tartva közlekedni”, ezzel helyet adva a motorosoknak és a megkülönböztető jelzést használó járműveknek. Igyekezzenek hát folyamatosan figyelni a tükröket, és úgy általában környezetüket, hogy ne tartsák fel a fürge motorokat! Nem könnyíti meg a helyzetet, hogy a motorosok általában balról, a bringások jobbról előzik az álló gépkocsikat, ezáltal nehéz belőni a megfelelő pozíciót a sávon belül. Kérjük, igazodjanak az adott szituációhoz, ezáltal gyorsan és balesetmentesen juthatnak előre az egy nyomon haladók. A Buszsáv: köteles vagy elengedni a motorost is! bejegyzés először Autósélet Magazin-én jelent meg.

Mi történt a motorpiacon? Túraendurók helyett erős csupaszmotorok az élmezőnyben

2025 szeptemberében a német motorpiac visszafogott forgalmat mutat: a BMW R 1300 GS továbbra is toronymagasan vezet, mögötte a Kawasaki Z 900 és a Honda CBR 650 R áll. A KTM és a Suzuki drasztikusan visszaestek, míg a Kawasaki még növelte is piaci részesedését. A Mi történt a motorpiacon? Túraendurók helyett erős csupaszmotorok az élmezőnyben bejegyzés először a Hegylakók jelent meg. Hegylakók - Hegylakók Motoros Magazin – Motorbemutatók és -tesztek, baleset-megelőzési tippek, túrabeszámolók és friss hírek a motorozás világából.

Új színválasztékkal hódít jövőre Honda ADV350

A Honda bejelentette a 2026 modellévű ADV350 robogó frissített színpalettáját. A 2022-ben debütáló ADV350 ötvözi egy prémium robogó kifinomultságát a változó útviszonyok leküzdésére alkalmas képességekkel – mindezt kalandmotoros stílusba csomagolva.

Okoslábujj exoskeletonokhoz

A viselhető exoskeletonok forradalminak számítanak, hiszen megkönnyítik a mozgásukban korlátozott emberek életét, illetve segítenek olyan munkákban, amiket pusztán emberi erővel nem igen lehetne elvégezni. Az […]