A Járműszótár.hu angol-magyar járműipari szakszótár találata a(z) solenoid switch keresésre.

Angolul

Magyarul

solenoid switch
mágneskapcsoló
szolenoid kapcsoló

Együttműködő partnereink legújabb cikkei, hírei és sajtóközleményei

Citroën C3 teszt  Előre mennek

Teljes átalakuláson megy keresztül André Citroën egykori vállalatának európai kínálata. A folyamat első lépéseként lépett színre a minden porcikájában új, elektromos és hibrid kiadásban is elérhető C3. Ennek benzines változatát a budapesti utcákon próbáltuk ki. Kétség nem férhet hozzá, hogy a második világháború utáni európai járműgyártás egyik legmeghatározóbb négykerekűje az 1948 és 1990 között mintegy 5,2 millió példányban gyártott Citroën 2CV volt, hiszen egyszerű és tartós szerkezetével szerfelett ötletes megoldásaival mércét állított fel osztályában. Nem kérdés, hogy napjainkban, vagyis a folyamatosan emelkedő autóárak és az egyre összetettebb műszaki megoldások korában is ehhez hasonló négykerekűre vágyik a vásárlók nagy hányada. Felismerték ezt a mostanában kevésbé sikeres időszakát élő Citroën vezetői is, és megalkották az új C3-at, ami sok tekintetben a 2CV szellemi örökösének tekinthető, ilyeténképpen nagy érdeklődésre tarthat számot földrészünkön. Szabadidő-autósan magasan húzódik a tető, és műanyag kerékjárataival, valamint méretes, 16 vagy 17”-os kerekeivel a SUV-okat idézi a francia újdonság. A Max felszereltségi szinten alapáras a fekete fényezésű tető, de természetesen alapszínben is kérhető a C3 kalapja… A Citröennél egy ideje véget ért a gömbölyded vonalak időszaka, egy ideje szögletesebb, élekkel és sarkokkal fűszerezett formatervvel örvendezteti meg a közönséget. Tetszetős külső és tágas utastér jellemzi a C3-at A C3 negyedik nemzedéke is ennek jegyében készült, s teljesen különbözik Gombóc Artúrra emlékeztető elődjeitől. Elköszöntek az eddigi padlólemeztől, így a 2025-ös C3 már a Stellantis csoport Smart Car Platformjára épül. Ez a korszerű, kis tömegű és könnyen az eltérő felhasználási igényekre szabható szerkezet hagyományos benzines motorok, illetve hibrid és tisztán elektromos hajtásláncok befogadására is alkalmas. Ami méreteit illeti, 19 mm-rel hosszabb (4015 mm), 6 mm-rel szélesebb (1755 mm) és 116 mm-rel magasabb (1590 mm) a harmadik generációnál, tengelytávjukban pedig csupán 1 mm az eltérés az újdonság javára (2540 mm). A lényegtelen különbségek ellenére az új sorozat utasterében számottevően több a hely. Különösen hátul szembetűnő a differencia a kifutó változathoz mérten, ugyanis itt – 193 cm-es magasságom ellenére – a térdeimnek és a kobakomnak is jutott elég tér. Közvetlenül a szélvédő alá helyezték a digitális műszeregységet. Nem új elgondolásról van szó, a Xsaránál és C4 Picassónál, illetve a C8 minibusznál is feltették az üveghez az óracsoportot, igaz, azoknál a középkonzol felett csücsült a kijelző Dicséret illeti a csúcsot jelentő Max felszereltségi szinten adott, Advanced Comfort névre keresztelt első üléseket – a 10 cm-rel vastagabb szivacsnak hála fölöttébb kényelmesek. Jó pont jár azért is, mert a középkonzol és az ajtón található, ablakemelőket és tükörállítókat magában foglaló kapcsolópanel is keskeny, nem szűkíti tehát a teret térdmagasságban. Egyszerű és könnyen kezelhető műszerfal fogad a C3-ban A műszerfalra pillantva egyből feltűnik, hogy az eddiginél lényegesen kisebb kormánykerék mögül kikerült a műszeregység, és mostantól a szélvédő alatt foglal helyet a kijelző. Nem is akármilyen módon, mert ez is vetített, akár egy head-up display, csakhogy nem a szélvédőre, hanem a pult tetejébe szervesen illeszkedő üveglapra írja fel az adatokat. Az ötlet kiváló, már a tesztút első méterein megkedveltük, bízunk benne, hogy a többi Citroennél is alkalmazzák majd. Érdekesség, hogy a You alapváltozatnál nincs fedélzeti rendszer, helyette okostelefonunk képességeit használhatjuk ki. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy csatlakoztathatjuk a készüléket az autóhoz, és arról szól a zene, mutat irányt a navigáció stb. Hogy mindig kéznél és szem előtt legyen, elhelyeztek középen egy telefontartót, ami könnyedén elérhető a vezetőülésből. Az általunk kipróbált Maxnál erre nincs szükség, a 10,25”-os érintőkijelző mindent feladatot ellát, ugyanakkor okostelefon tükrözését is lehetővé teszi, hogy még kényelmesebb legyen a C3 használata. Egyszerű kárpitozású, kellően tágas csomagterében két-három nagyobb bőrönd is elfér. Kár, hogy a küszöbtől 25 centire van a raktérpadló, jó viszont, hogy négy rakományrögzítő karikát is elhelyeztek rajta. Legalul defektjavító bújik meg Essék szó a kiváló összeszerelési minőségről, továbbá arról is, hogy kemény, de korántsem igénytelen műanyagokat találunk mindenütt, s ezeket vidámságot árasztó textilbetétekkel egészítették ki. Mindkét sorban temérdek kacattartót és zsebet vehetnek használatba az utasok, s egy ekkora autónál nem számít kicsinek a 310 literes csomagtér sem. A rugalmas motor és a kiváló rugózás a francia kisautó erőssége Többféle hajtáslánccal kerül a kereskedésekbe az új C3. A klasszikus benzinesek hívei az 1,2 l-es, háromhengeres, 100 lóerős, 205 Nm-es erőforrásban találhatják meg számításukat. Emellett választható tisztán elektromos kivitel is. Az ë-C3 legfőbb sajátossága a 113 lovas szinkronmotor, a 44 kWh-s lítium-vas-foszfát aksi, a 320 km-es hatótáv, a 7,4 kW-os egyfázisú töltő és a 100 kW-os villámtöltési lehetőség. Jövő tavasszal kezdik el forgalmazni az öntöltő hibridet, melynek alapja szintén a 100 LE-s „egykettes”, ezt 48 V-os lítiumion-akkumulátor, dupla kuplungos, robotizált, automatikus sebességváltó és 28 lovas, 55 Nm-es villanymotor egészíti ki. Mi a pőre 1,2-est vittük el egy hosszabb tesztkörre, itthon ugyanis alighanem erre lesz a legnagyobb kereslet. Az immáron láncos vezérlésű aggregát nagyon jó választás az 1151 kilós kocsihoz, hiszen alacsony fordulatról tettre kész, és kifejezetten lendületesen mozgatja a csehországi Kolinban készülő négykerekűt. Elégedettek voltunk pontosan kapcsolható, hatfokozatú kéziváltójával és könnyen kinyomható kuplungpedáljával, azért viszont megorroltunk a mérnökökre, mert gyenge a hangszigetelés és az erős motor-, illetve futóműzaj is beszűrődik az utastérbe. Az Autósélet 2022. decemberi számában is bemutatott Oli adta az ihletet a tervezőknek, a vidám tanulmányautó fényszórói és nagy sík felületek jellemezte lemezei is az új C3-ra emlékeztetnek. Nagy előnye, hogy szélesre tárulnak az oldalajtók és nagyok maguk a nyílások is Mindegyik C3 Advanced úgynevezett Comfort felfüggesztéssel gördül le a gyártósorról, ennek különlegessége, hogy a lengéscsillapítók belsejében hidraulikus ütközőket helyeznek el. Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy még soha nem vezettünk ennyire kellemesen rugózó, a kátyúkon és az úthibákon ilyen finoman átsikló kisautót. Hozzátesszük, mindez egyáltalán nem megy az úttartás rovására. Elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futóművével ügyesen kanyarodik, különösképp, hogy háromfordulatos volánjával kifejezetten precízen terelgethető. Az áron is múlik a Citroën C3 sikere Új árazási politikát vezetett be a francia márka, mostantól kisebb kedvezményekkel és alacsonyabb kezdőárakkal találkozhatnak a vásárlók. E gondolkodásmód mentén számolták ki a C3 hazai árát, ami az 1,2-es You belépőmodellnél roppant versenyképes: 6 490 000 Ft. Ezért – a kötelező biztonsági felszereléseken és a fent említetteken túlmenően – LED-fényszórót, tolatóradart, manuális légkondicionálót, elektromos első ablakemelőt és külső visszapillantót kap a vevő. A 7 990 000 forintos Maxhoz többek között állítható magasságú vezetőülés, automatikus klíma, esőérzékelős ablaktörlő, osztottan dönthető hátsó üléstámla, vezeték nélküli telefontöltő és 17”-os könnyűfém kerék is jár. Vonzó külsejével, megannyi jó tulajdonságával és kedvező árával ismét elfoglalhatja méltó helyét az értékesítési rangsorban a C3, nincs kétségünk afelől, hogy Magyarországon is nagy siker lesz a Citroën. A Citroën C3 teszt <br/> Előre mennek bejegyzés először Autósélet Magazin-én jelent meg.

Dupla pontszerzéssel debütált a magyar újonc a Le Mans-i MotoGP-hétvégén

Remekül kezdődött az újonc szezon Varga Tibornak, aki rögtön dupla pontszerzéssel és számos előzéssel mutatta meg, hogy helye van a MotoE világbajnokságon. A Dupla pontszerzéssel debütált a magyar újonc a Le Mans-i MotoGP-hétvégén bejegyzés először a Hegylakók jelent meg. Hegylakók - Hegylakók Motoros Magazin – Motorbemutatók és -tesztek, baleset-megelőzési tippek, túrabeszámolók és friss hírek a motorozás világából.

Nagymotoros megjelenéssel folytatja pályafutását, és egy Honda-újdonságot is tartogat a vásárlóknak, az idén már 26 éve forgalmazott CB125F

A Honda évek óta roppant népszerű, A1-es jogosítvánnyal is vezethető ingázóját teljesen átdolgozták a 2026-os modellévre. Nagymotoros megjelenésével, felszereltségével és teljesítményével – nemtől és kortól függetlenül – mindenkinek ideális, aki stílusos és takarékos közlekedési eszközt keres, ugyanakkor szeretné kihasználni a legújabb műszaki megoldások előnyeit.

Sportolj és mozogj könnyedén a Dnsys X1 segítségével!

​Rohamléptekkel bővül a különböző robotterápiás készülékek és járást, illetve mozgást segítő exoskeletonok kínálata. Jó hír, hogy egyre több, átlagembernek is megfizethető eszközt dobnak piacra, ilyen […]