A Járműszótár.hu angol-magyar járműipari szakszótár találata a(z) scrapping keresésre.

Angolul

Magyarul

scrapping
selejtezés
kiselejtezés

Együttműködő partnereink legújabb cikkei, hírei és sajtóközleményei

Fogós kérdés: az autós vagy a motoros a hibás?

Tanulságos kisfilmre bukkantunk az egyik közösségi videomegosztó oldalon. A felvételen egy kétkerekű előz meg egy gépkocsit valamelyik magyarországi gyorsforgalmi úton. Vajon a látottak alapján az autós vagy a motoros a hibás? Az autópályázás, többsávos gyorsforgalmi úton haladás komoly összpontosítást igényel. Nagy a sebesség, gyorsan változik a forgalmi helyzet, ezért is fontos, hogy az összes járművezető ügyeljen a követési távolságra, mindig tartson jobbra, és ne akadályozza a többi közlekedőt a haladásban! Aki gyakran utazik zsúfolt sztrádáinkon, autóútjainkon, például az M0, M1, M3 és M7 egyikén, biztosan rengeteg rossz tapasztalatot szerezhetett. Sajnos általános, hogy egyesek fittyet hánynak az előbb említett szabályokra. Ezt a videót is azért osztjuk meg az Autósélet olvasóközönségével, mert sok tanulságot le lehet vonni belőle. Nézzék csak! Első blikkre úgy tűnik, hogy kizárólag a motoros a ludas. Úgy tűnik, türelmetlen, és nem veszi figyelembe, hogy előtte egy autó éppen előzést hajt végre, hanem – szabálytalanul – kihúzódik a belső sáv bal szélére, majd elszáguld a gépkocsi mellett. Túl azon, hogy roppant balesetveszélyes így előzni, hiszen a kétkerekű és az autó között nem marad elég távolság, a motoros valószínűleg ráhajt a csúszós útburkolati jelre is, mindezzel saját és utasa életét is kockáztatja. A belső sáv nem folymatos haladásra szolgál! Ha jobban megnézzük a videót, kiderül, hogy a felvételt készítő autós is sáros a dologban. Azt látjuk ugyanis, hogy miután megelőzött egy furgont és egy személyautót, a bal oldali sávban folytatja útját, pedig – miként a filmből is kiderül – érzékelnie kellene, hogy másik jármű érkezik mögötte. Ilyenkor nincs kecmec: ha adottak a feltételek, ki kell húzódnia a külső sávba, tudniillik kötelező elengednie a gyorsabban haladót. Erre a manőverre vélhetően lett volna lehetősége, mivel a megelőzött két jármű után nem tűnik fel másik gépkocsi a jobb sávban. A KRESZ értelmében „járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött – ennek hirtelen fékezése esetében is – meg lehessen állni.” Lényeges, hogy az autósok és a motorosok is mindig törekedjenek ezen elv betartására Tanulság, hogy sose lankadjon a figyelmük és fél szemmel mindig nézzék a tükröt, ha gyorsforgalmi úton közlekednek! Egyúttal önmérsékletre is buzdítjuk olvasóinkat, mert az ilyen és ehhez hasonló helyzeteknek bizony könnyen baleset lehet a vége. A Fogós kérdés: az autós vagy a motoros a hibás? bejegyzés először Autósélet Magazin-én jelent meg.

Új KRESZ: szabályossá válhat a leállósávon motorozás

A Sonline számolt be róla, hogy több olyan szabály is bekerülhet a 2026 őszén életbe lépő, új KRESZ-be, ami segíti a motorosokat a minél hatékonyabb, gyorsabb közlekedésben. A Új KRESZ: szabályossá válhat a leállósávon motorozás bejegyzés először a Hegylakók jelent meg. Hegylakók - Hegylakók Motoros Magazin – Motorbemutatók és -tesztek, baleset-megelőzési tippek, túrabeszámolók és friss hírek a motorozás világából.

HONDA X-ADV (Modellév: 2026)
Hondanews.eu - Motorcycles

HONDA X-ADV (Modellév: 2026)

A korszakalkotó X-ADV a kalandmotorok sokoldalúságát ötvözi a nagyrobogók kimagasló használati értékével.