A Járműszótár.hu angol-magyar járműipari szakszótár találata a(z) main bearing keresésre.

Angolul

Magyarul

main bearing
főcsapágy
forgattyústengely-csapágy
nyugvócsapágy

Együttműködő partnereink legújabb cikkei, hírei és sajtóközleményei

Lezárták az M1-es biatorbágyi csomópontját

Komoly torlódások várnak az autósokra hazánk legforgalmasabb autópályáján, miután szeptember elsejével elindultak a főpálya bővítési munkálatai. Ehhez kapcsolódik, hogy szeptember 8-án lezárták az M1-es biatorbágyi csomópontját, így a környező településekről ingázók kerülni kényszerülnek. Tavaly ősszel kezdte el az M1-es felújításának, szélesítésének előkészítését a Magyar Koncessziós Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (MKIF), most pedig már gőzerővel zajlanak a bővítéshez közvetlenül kapcsolódó munkálatok. Sokakat érinthet, hogy 2025. szeptember 8-án hétfőn lezárták az M1-es biatorbágyi csomópontját, s ez a korlátozás előreláthatólag jövő év augusztus végéig fennmarad. Az MKIF alábbi illusztrációján jól látszik, melyik ágról is van szó. A környező településekről, azaz Biatorbágyról és Etyekről érkezők kénytelenek kerülőutat választani. Az MKIF létrehozott egy honlapot az M1 bővítésével összefüggésben, s rendszeresen tesz közzé híreket saját oldalán is Miként a cég közleményéből kiderül, a munkálatok több ütemben folynak majd a Pest vármegyei település közelében, és a végleges felhajtó építése majd’ egy évig tart. Megemlítik azt is, hogy az itt található M1-es hidat is átalakítják, hogy gond nélkül átférjen alatta a kiszélesített pálya. Szinte teljesen átalakul az M1-es Az M1-es autópálya 78 km hosszan, az M0-as autóút és a 94-es km-nél található Concó pihenő között bővül 2×3 sávra. Ezenfelül oldalanként egy-egy teljes értékű forgalmi sávként használható, úgynevezett intelligens leállósáv is épül, amelyet baleset, munkavégzés vagy nagyobb forgalom idején nyitnak meg a közlekedők ellőtt. Ez esteben akár 2×4 sávon is haladhat a forgalom Budapest és Győr között, vagyis bízhatunk benne, hogy a nagyobb torlódásoktól még a forgalom szempontjából kiemelt időszakokban is elbúcsúzhatunk. A Magyar Állammal kötött koncessziós szerződés szerint az M0 és Bicske közötti szakasz 2028. augusztus 31-ig, a Concó pihenőig tartó szakasz pedig 2029. augusztus 31-ig készül el. Az MKIF azt javasolja az erre közlekedőknek, hogy válasszák az 1-es főutat, jóllehet arra is számíthatnak az itt autózók, hogy az építkezés okán annak forgalmát is korlátozzák. Sajtóközleményükben azt is hozzáteszik, hogy az 1-esen zajló ideiglenes munkálatokat a kevésbé forgalmasabb hétvégi és éjszakai időszakokra ütemezik. A Lezárták az M1-es biatorbágyi csomópontját bejegyzés először Autósélet Magazin-én jelent meg.

A 2025-ös Év Motorja választás győztesei

Best Bike 2025 – a piac legjobb motorjai kategóriánként – a Honda CB1000 Hornet SP az év motorja. Ducati, BMW, Triumph, Yamaha, Kawasaki, KTM, Maeving győztesek. A A 2025-ös Év Motorja választás győztesei bejegyzés először a Hegylakók jelent meg. Hegylakók - Hegylakók Motoros Magazin – Motorbemutatók és -tesztek, baleset-megelőzési tippek, túrabeszámolók és friss hírek a motorozás világából.

EURÓPA 120 LEGNAGYSZERŰBB ÚTJÁT ISMERTETI MEG A VEZETÉS SZERELMESEIVEL A HONDA INTERAKTÍV CIVIC TYPE R-TÉRKÉPE

Átfogó, interaktív térképet készítettek a Honda szakemberei a Civic Type R – közel 30 éves – európai történetének ünnepléseként. A gyűjtemény 25 ország 120 leglátványosabb útvonalát fogja össze, olyan lélegzetelállító szakaszokkal, felejthetetlen kanyarkombinációkkal és egyéb titkos kincsekkel ismertetve meg a sebesség szerelmeseit, amelyek életre szóló élményt nyújtanak.