Sportmotor.hu
Teszt: Honda GB350S - Lassan járj, többet élsz?
Ha ilyen stílusú motort keresnék, most biztosan ezt venném. Igazi telitalálat, főleg ennyiért.
Ha ilyen stílusú motort keresnék, most biztosan ezt venném. Igazi telitalálat, főleg ennyiért.
A Simson Schwalbe név már a múlté. Az új nemzedéket a müncheni Govecs gyártja, és eSchwalbe emblémával, ultramodern elektromos robogóként küldi hadba. A klasszikus formaterv és az erős, környezetbarát hajtáslánc kétségtelenül vonzó, az ár viszont túlzónak tűnik. Az A1 és A1B kategóriás jogosítvánnyal vezethető modell különösen érdekes, mivel néhány európai országban még motoros engedély nélkül is használható, és akár 120-130 kilométert is megtehet egyetlen töltéssel, de sajnos az ára miatt aligha terjed el tömegesen… Megkezdődött a továbbfejlesztett eSchwalbe árusítása Az eSchwalbe benzines, kétütemű elődjeihez mérten jelentős fejlődésen ment keresztül. Bár a hajtáslánc csak 48 voltos rendszert használ – szemben a riválisok 72 voltjával –, teljesítménye versenyképes: a csúcsteljesítmény 8,5 kW, míg a névleges 6 kW. Szó se róla, a mai Schwalbe nagyon hasonlít az eredeti Simson gyártmányúra, ezért könnyű lesz elcsábítani az elektromos mobilitásban hívő, de nosztalgiázni vágyó vásárlókat. A retrodivatot lovagolja meg a közelmúltban itthon is megjelent Jawa márka is, igaz, annak típusai kizárólag hagyományos erőforrással készülnek A két akkumulátor együttes kapacitása 4,6 kWh, amely a 3–4 kWh/100 km-es fogyasztás alapján valóban elég lehet 100-120 kilométeres hatótávra. Ehhez hozzájárul a visszatáplálásos fékezés is, melynek köszönhetően a mozgási energia is hasznosul. A korábbi, 2019-es modell nagyobb akkumulátorral is rövidebb távra volt képes, magyarán a mostani változat hatékonyabb, egyúttal jobban kihasználja energiaforrásait. Töltése sem időigényes: a gyártó szerint 20-ról 80%-ra alig két óra alatt „felpumpálható” az aksi. Íme az eredeti Simson Schwalbe, ami egykor hazánkban is az utcakép része volt. Manapság 500-700 ezer forintot is elkérnek egy szép állapotú példányért. Fénykép: Pulai László A robogó színes TFT-műszeregységet, LED-es világítást, valamint korszerű elektronikát kapott. A két nagyméretű akkuval együtt is csak 136 kilogrammot nyom, ami jónak számít ebben az osztályban. Ugyanakkor a praktikum kárára ment a formahűség: a nyereg alatti tároló nagyon kicsi, mindössze egy ötliteres rekesz maradt a telepek mellett, jóllehet a gyártó hátsó dobozos kiegészítést ígér. Ismét itt a Schwalbe – de honnan indult a története? 1958 – Az NDK-ban bemutatják az eredeti KR 50 modellt, a későbbi Schwalbe előfutárát. 1964 – Megszületik a Simson KR 51 Schwalbe, amely gyorsan népszerű lesz az hazájában. 1970-es évek – Sokezer Schwalbe robogó fut a keletnémet utakon, rengeteg hívet szereznek egyszerűségük és strapabíróságuk okán. 1986 – Több mint egymillió legyártott példány után befejeződik az eredeti Schwalbe gyártása Suhlban. 1990 – A német újraegyesítés után kultuszmotorrá válik az NDK-s örökség részeként. 2000-es évek eleje – A nosztalgiahullám hatására nő az érdeklődés a veterán példányok iránt. 2014 – A Govecs nevű müncheni vállalat bejelenti, hogy elektromos változatban újraéleszti a Schwalbét. 2017 – Megjelenik az első eSchwalbe, amelyet még sok gyermekbetegség sújt, de nosztalgikus formatervének hála nagy figyelmet kelt szerte Európában. 2019 – Jön a továbbfejlesztett változat, ám még mindig korlátozott hatótávval és magas árral. 2025 – A legújabb eSchwalbe jól használható és modern technikával büszkélkedő járgány – kérdés, elég lesz-e mindez a sikerhez. Azonban minden előrelépés ellenére sem lehet szó nélkül elmenni a vételár mellett: az újdonságért – átszámítva – 3,6 millió forint körüli összeget számítanak fel az előrendelési időszakban. Ez különösen soknak tűnik, ha figyelembe vesszük, hogy a versenytársak ennél nagyobb teljesítményt és hasonló hatótávot kínálnak akár feleennyiért is. Ezért kérdéses, hogy a Schwalbe új formájában megközelítheti-e kétütemű motoros felmenője népszerűségét. A Újra kapható a Simson Schwalbe? Igen, de az ára rémisztő… bejegyzés először Autósélet Magazin-én jelent meg.
A nagy hőingadozás miatt nyáron különösen veszélyessé válhat a többször javított, de így is kimondottan rossz állapotú aszfalt. Jobb megoldás híján sebességkorlátozást vezetnek be. A motorosoknak... A Az utak állapota miatt 80 km/órára csökkentik a motorok sebességhatárát – az autók 120-szal mehetnek bejegyzés először a Hegylakók jelent meg. Hegylakók - Hegylakók Motoros Magazin – Motorbemutatók és -tesztek, baleset-megelőzési tippek, túrabeszámolók és friss hírek a motorozás világából.
Idén is szemet gyönyörködtető kétkerekűekkel érkezik a biarritzi Wheels and Waves fesztiválra a Honda. Az idei viadalon a GB350S-re irányul a rivaldafény
Rohamléptekkel bővül a különböző robotterápiás készülékek és járást, illetve mozgást segítő exoskeletonok kínálata. Jó hír, hogy egyre több, átlagembernek is megfizethető eszközt dobnak piacra, ilyen […]