Hét évtizednyi sikertörténetet ünnepelnek az egyik leghíresebb európai pályán.
Hét évtizednyi sikertörténetet ünnepelnek az egyik leghíresebb európai pályán.
A gépjármű motorjának hengerűrtartalma helyett immáron annak teljesítménye határozza meg a regisztrációs adó mértékét. Cikkünk az új számítási módszert mutatja be. Átalakult a gépjárművek első hazai forgalomba helyezésekor fizetendő regisztrációs adó számítási módja. Március előtt a hengerűrtartalom szabta meg a fizetendő közteher mértékét, jelenleg viszont a teljesítmény kW-ban kifejezett értékét veszik alapul. Minden egyes gépjárműnél 45 ezer forint az alap adómérték, és a jogszabályban megadott szorzószámok határozzák meg, hogy ennek hányszorosa terheli a tulajdonos pénztárcáját. Hozzátesszük, továbbra is alkalmaz avultatási táblázatot a NAV, vagyis a járgány korával arányosan csökken a befizetendő sarc. Miként táblázatunkból kiolvasható, az alap adómérték a 80 kW-nál (109 lóerőnél) nem erősebb, 2020. 12. 31-ét követően forgalomba helyezett, 14-es besorolású vagy hibrid hajtásláncú járművekre vonatkozik. Mekkora a regisztrációs adó egy átlagautónál? Hogy képbe helyezhessük olvasóinkat, pontosan mennyit fizethetnek egy-egy régebbi négykerekű után, példaszámításokat végeztünk. Egy 2007-es, 84 kW-os, azaz 115 lóerős Opel Astra motorja Euro 4-es normájú, ilyeténképpen a 9-11-es környezetvédelmi osztályba tartozik. Ennek adómértéke alapesetben a 45 ezer forint tizennyolcszorosa, vagyis 810 ezer forint. Ha azt feltételezzük, hogy a gépkocsit 2007 júliusában helyezték először forgalomba, és Magyarországon 2025 júliusában folytatják le a honosítási eljárást, akkor ebből kiszámolható, hogy 216 hónaposan kap magyar rendszámot. Az avulási táblázat értelmében így csak az eredeti adó 10 százalékát fizeti meg a tulajdonos, ami 81 ezer forint. Nagyon sokan keresik a Volkswagen Passat B6-os sorozatát. A 2004-ben bemutatott modellcsalád tagjaiban gondolkodó vevő – a kocsi kora okán – már csak a megállapított adómérték 10 százalékát fizeti a költségvetésbe. Az Euro 4-es normájú, 102 kW-os, 2.0 l-es TDI-nél 108 ezer forint a regisztrációs adó Amennyiben honfitársunk egy 2018. májusban regisztrált, 110 kW-os, Euro 6-os normájú (azaz a 14-esnél jobb környezetvédelmi besorolású) Audi A4-est szeretne most itthon forgalomba helyezni, akkor – a cikkünkben is látható táblázatokból kiindulva – 135 ezer forinttal gazdagítja az államkincstárat. Fontos megjegyezni, hogy a korábbi gyakorlatnak megfelelően a tisztán elektromos hajtású gépjárművek továbbra is adómentességet élveznek. A Változott a regisztrációs adó számítási módja bejegyzés először Autósélet Magazin-én jelent meg.
2025-től több mint 1440 vizsgaállomás végezhet járműhonosítást Magyarországon. Új szabályok, gyorsabb ügyintézés és rugalmasabb vizsgabiztos-képzés várható. A Egyszerűbbé vált a járműhonosítás – több vizsgaállomás, gyorsabb ügyintézés bejegyzés először a Hegylakók jelent meg. Hegylakók - Hegylakók Motoros Magazin – Motorbemutatók és -tesztek, baleset-megelőzési tippek, túrabeszámolók és friss hírek a motorozás világából.
Honda has announced the establishment of Fastport, a new B2B business dedicated to transforming the last-mile delivery industry with innovative micromobility solutions.
Az exoskeletoniparban érdekelt vállalatok irgalmatlan pénzt és energiát fektetnek a legújabb műszaki megoldások kiötlésébe. Közéjük tartoznak a speciális aktuátorokat készítő beszállítók, akik kulcsszerepet játszanak a […]