A Járműszótár.hu angol-magyar járműipari szakszótár találata a(z) AM keresésre.

Angolul

Magyarul

AM
amplitúdómoduláció

Keresési találatok a rövidítések között

MAMI
hu Magyar Motorkerékpár Technikum és Szakképző Iskola
en Hungarian Motorcycle Technical Institute And Vocational School
MAMS
hu Magyar Motorsport Szövetség
en Hungarian Motorsport Association (Motorcycles)
PAM
hu Parkolásisegéd-egység (pl. Opel)
en Parking Assistant Module
RAM
hu Véletlen elérésű memória
en Random Access Memory
SAM
hu Biztonsági és kioldószelep (pl. Mercedes)
en Safety And Triggering Module
UAM
hu Ultrahangos riasztóegység
en Ultrasonic Alarm Module

Keresési találatok a technikai leírásokban

Akkumulátoros elektromos jármű (Battery Electric Vehicle, BEV)
Az akkumulátoros elektromos járművek táborába azon közlekedési eszközöket soroljuk, melyek energiaellátásáról beépített, nagy teljesítményű akkumulátor, hajtásáról pedig villanymotor gondoskodik. A telep egyebek mellett közműhálózatról (pl. konnektor) vagy megújuló energiaforrásból származó árammal (pl. napelem, szélerőmű stb.) tölthető, belső égésű motor nincs a járműben.
Külső áramforrásról is tölthető, hibrid hajtásláncra épülő, elektromos jármű (Plug-in Hybrid Electric Vehicle, PHEV)
Ez a konstrukció a belső égésű és a villanymotorral felszerelt járművek előnyeit ötvözi, tehát benzin/gázolaj és elektromos áram egyaránt szolgálhat energiaforrásként. Utóbbit a beépített akkumulátorból nyeri a rendszer, amelynek töltéséről elsősorban a belső égésű motor, illetve az energia-visszanyerő fékrendszer gondoskodik, de akár külső áramforráshoz is csatlakoztatható – ez utóbbira utal a plug-in, azaz dugd be (a konnektorba) kifejezés.
Külső áramforrásról tölthető jármű (Plug-in Hybrid Vehicle, PiV)
Ez tulajdonképpen egy összefoglaló kategória, amibe minden olyan elektromos energiával (is) hajtott jármű bele tartozik (pl. BEV, PHEV), amelynek akkumulátora külső áramforrásról, például konnektorról tölthető.
Elektromos jármű (Electric Vehicle, EV)
Minden olyan közlekedési eszközt, amely elektromos üzemmódra (is) képes, EV (ti. Electric Vehicle), azaz elektromos jármű jelzővel illethetünk. BEV-ek, HEV-ek, PHEV-ek, REx-ek is ide sorolhatóak.
Hatótávnövelt elektromos jármű (Range-extended EV, REx)
Bizonyos modelleknél az elektromos hajtáslánchoz, illetve az akkumulátorhoz úgynevezett hatótávolság-növelő (ti. range extender, azaz REx) belső égésű motort társítanak. Ha a fő energiaforrásként szolgáló akkumulátor merülni kezd, és a tulajdonosnak nincs lehetősége külső áramforráshoz csatlakoztatnia, a generátorral felszerelt REx-motor és a hozzá kapcsolt áramfejlesztő (köznyelven: generátor) működésbe lép, és feltölti a telepet.
Hibrid autó (Hibrid, hybrid vagy HEV)
Ez a gyűjtőnév minden olyan elektromos energiával (is) hajtott járműre ráaggatható, amibe belső égésű és villanymotort egyaránt beépítettek. Létezik teljesen hibrid (angolul: full hibrid, más néven öntöltő hibrid), lágy hibrid (angolul: mild hybrid) és külső áramforrásról tölthető hibrid (angolul: plug-in hybrid) is.
Teljesen hibrid vagy öntöltő hibrid (Full hybrid, self-charging hybrid)
Ezeket a modelleket fosszilis energiahordozó táplálja, de! Adott egy – akkumulátoros elektromos járművekénél (pl. BEV) jóval kisebb – akkumulátor, ezt tölti lassításkor a belső égésű motor nagy teljesítményű generátora is. A nagy teljesítményt igénylő helyzetekben (pl. előzés, emelkedő, gyorsítás stb.) egy – főtengelyhez vagy közvetlenül a kerekekhez – kapcsolódó villanymotort hajt meg – jellemzően rövid ideig – ez az akkumulátor, tehát dinamikusabbá teszi a járművet. Bizonyos modelleknél teljesen elektromos üzemre is képes a rendszer, de csak pár kilométeren át képes károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedni.
Üzemanyagcellás jármű (Fuel cell electric vehicle, FCEV)
Az FCEV rövidítés azon modellekre utal, melyeknél úgynevezett üzemanyagcellában történik az áramtermelő folyamat. Ezekben hidrogéngáz oxidációja zajlik le, tehát víz, egyszersmind elektromosság keletkezik. A felszabaduló energiát természetesen az autó hajtására fordítják a gyártók.
Type 1 töltővezeték elektromos autókhoz
A J-csatlakozóként (ti. J plug, ejtsd: dzséjplág) is emlegetett, SAE J1772, illetve IEC 62196 számozású csatlakozót a fogyasztók főként Type 1 konnektornak hívják. Az öttűs, egy fázisú áramhoz szánt konstrukciót elsősorban az Egyesült Államokban forgalmazott ázsiai és hazai gyártású modelleknél alkalmazzák előszeretettel, így például a GM, a Mitsubishi és a Nissan vásárlóinak lehet ismerős. Az elektromos járművek fejlődésével párhuzamosan a Type 1 lassacskán háttérbe szorul, helyét a Type 2 veszi át.
Kombinált töltési rendszer (CCS)
Az Európai Unió által szabványosított rendszernél két egyenáramú tű kerül a Type 2 AC csatlakozó alá, melynek öt tűjéből csak hármat használ a berendezés. Főként Type 2-es BEV-k, azaz akkumulátoros elektromos járműveknél találkozhatunk vele.

Együttműködő partnereink legújabb cikkei, hírei és sajtóközleményei

Újra kapható a Simson Schwalbe? Igen, de az ára rémisztő…

A Simson Schwalbe név már a múlté. Az új nemzedéket a müncheni Govecs gyártja, és eSchwalbe emblémával, ultramodern elektromos robogóként küldi hadba. A klasszikus formaterv és az erős, környezetbarát hajtáslánc kétségtelenül vonzó, az ár viszont túlzónak tűnik. Az A1 és A1B kategóriás jogosítvánnyal vezethető modell különösen érdekes, mivel néhány európai országban még motoros engedély nélkül is használható, és akár 120-130 kilométert is megtehet egyetlen töltéssel, de sajnos az ára miatt aligha terjed el tömegesen… Megkezdődött a továbbfejlesztett eSchwalbe árusítása Az eSchwalbe benzines, kétütemű elődjeihez mérten jelentős fejlődésen ment keresztül. Bár a hajtáslánc csak 48 voltos rendszert használ – szemben a riválisok 72 voltjával –, teljesítménye versenyképes: a csúcsteljesítmény 8,5 kW, míg a névleges 6 kW. Szó se róla, a mai Schwalbe nagyon hasonlít az eredeti Simson gyártmányúra, ezért könnyű lesz elcsábítani az elektromos mobilitásban hívő, de nosztalgiázni vágyó vásárlókat. A retrodivatot lovagolja meg a közelmúltban itthon is megjelent Jawa márka is, igaz, annak típusai kizárólag hagyományos erőforrással készülnek A két akkumulátor együttes kapacitása 4,6 kWh, amely a 3–4 kWh/100 km-es fogyasztás alapján valóban elég lehet 100-120 kilométeres hatótávra. Ehhez hozzájárul a visszatáplálásos fékezés is, melynek köszönhetően a mozgási energia is hasznosul. A korábbi, 2019-es modell nagyobb akkumulátorral is rövidebb távra volt képes, magyarán a mostani változat hatékonyabb, egyúttal jobban kihasználja energiaforrásait. Töltése sem időigényes: a gyártó szerint 20-ról 80%-ra alig két óra alatt „felpumpálható” az aksi. Íme az eredeti Simson Schwalbe, ami egykor hazánkban is az utcakép része volt. Manapság 500-700 ezer forintot is elkérnek egy szép állapotú példányért. Fénykép: Pulai László A robogó színes TFT-műszeregységet, LED-es világítást, valamint korszerű elektronikát kapott. A két nagyméretű akkuval együtt is csak 136 kilogrammot nyom, ami jónak számít ebben az osztályban. Ugyanakkor a praktikum kárára ment a formahűség: a nyereg alatti tároló nagyon kicsi, mindössze egy ötliteres rekesz maradt a telepek mellett, jóllehet a gyártó hátsó dobozos kiegészítést ígér. Ismét itt a Schwalbe – de honnan indult a története? 1958 – Az NDK-ban bemutatják az eredeti KR 50 modellt, a későbbi Schwalbe előfutárát. 1964 – Megszületik a Simson KR 51 Schwalbe, amely gyorsan népszerű lesz az hazájában. 1970-es évek – Sokezer Schwalbe robogó fut a keletnémet utakon, rengeteg hívet szereznek egyszerűségük és strapabíróságuk okán. 1986 – Több mint egymillió legyártott példány után befejeződik az eredeti Schwalbe gyártása Suhlban. 1990 – A német újraegyesítés után kultuszmotorrá válik az NDK-s örökség részeként. 2000-es évek eleje – A nosztalgiahullám hatására nő az érdeklődés a veterán példányok iránt. 2014 – A Govecs nevű müncheni vállalat bejelenti, hogy elektromos változatban újraéleszti a Schwalbét. 2017 – Megjelenik az első eSchwalbe, amelyet még sok gyermekbetegség sújt, de nosztalgikus formatervének hála nagy figyelmet kelt szerte Európában. 2019 – Jön a továbbfejlesztett változat, ám még mindig korlátozott hatótávval és magas árral. 2025 – A legújabb eSchwalbe jól használható és modern technikával büszkélkedő járgány – kérdés, elég lesz-e mindez a sikerhez. Azonban minden előrelépés ellenére sem lehet szó nélkül elmenni a vételár mellett: az újdonságért – átszámítva – 3,6 millió forint körüli összeget számítanak fel az előrendelési időszakban. Ez különösen soknak tűnik, ha figyelembe vesszük, hogy a versenytársak ennél nagyobb teljesítményt és hasonló hatótávot kínálnak akár feleennyiért is. Ezért kérdéses, hogy a Schwalbe új formájában megközelítheti-e kétütemű motoros felmenője népszerűségét. A Újra kapható a Simson Schwalbe? Igen, de az ára rémisztő… bejegyzés először Autósélet Magazin-én jelent meg.

Az utak állapota miatt 80 km/órára csökkentik a motorok sebességhatárát – az autók 120-szal mehetnek

A nagy hőingadozás miatt nyáron különösen veszélyessé válhat a többször javított, de így is kimondottan rossz állapotú aszfalt. Jobb megoldás híján sebességkorlátozást vezetnek be. A motorosoknak... A Az utak állapota miatt 80 km/órára csökkentik a motorok sebességhatárát – az autók 120-szal mehetnek bejegyzés először a Hegylakók jelent meg. Hegylakók - Hegylakók Motoros Magazin – Motorbemutatók és -tesztek, baleset-megelőzési tippek, túrabeszámolók és friss hírek a motorozás világából.

Sportolj és mozogj könnyedén a Dnsys X1 segítségével!

​Rohamléptekkel bővül a különböző robotterápiás készülékek és járást, illetve mozgást segítő exoskeletonok kínálata. Jó hír, hogy egyre több, átlagembernek is megfizethető eszközt dobnak piacra, ilyen […]