A Járműszótár.hu angol-magyar járműipari szakszótár találata a(z) ág keresésre.

Magyarul

Angolul

ág
arm

Keresési találatok a rövidítések között

AG
hu Automatikus váltó
en Automatic Transmission
AGN
hu Kipufogógáz-utókezelés
en Exhaust-Gas Aftertreatment
AGR
hu Kipufogógáz-visszaforgatás
en Exhaust-Gas Recirculation
AGRV
hu Kipufogógáz-visszaforgatásért felelős szelep
en Exhaust-Gas Recirculation Valve
AGV
hu Bukósisakgyártó cég
en Associació Guiatge Valenci
VAG
hu Volkswagen AG
en Volkswagen AG

Keresési találatok a technikai leírásokban

Akkumulátoros elektromos jármű (Battery Electric Vehicle, BEV)
Az akkumulátoros elektromos járművek táborába azon közlekedési eszközöket soroljuk, melyek energiaellátásáról beépített, nagy teljesítményű akkumulátor, hajtásáról pedig villanymotor gondoskodik. A telep egyebek mellett közműhálózatról (pl. konnektor) vagy megújuló energiaforrásból származó árammal (pl. napelem, szélerőmű stb.) tölthető, belső égésű motor nincs a járműben.
Ultraalacsony károsanyag-kibocsátású jármű (Ultra-Low-Emission Vehicle, ULEV)
Az ULEV rövidítést a Kaliforniai Levegőminőség-védelmi Tanács vezette be, és a rendkívül alacsony károsanyag-kibocsátás közlekedési eszközöket jelöli.
Hatótávnövelt elektromos jármű (Range-extended EV, REx)
Bizonyos modelleknél az elektromos hajtáslánchoz, illetve az akkumulátorhoz úgynevezett hatótávolság-növelő (ti. range extender, azaz REx) belső égésű motort társítanak. Ha a fő energiaforrásként szolgáló akkumulátor merülni kezd, és a tulajdonosnak nincs lehetősége külső áramforráshoz csatlakoztatnia, a generátorral felszerelt REx-motor és a hozzá kapcsolt áramfejlesztő (köznyelven: generátor) működésbe lép, és feltölti a telepet.
Hibrid autó (Hibrid, hybrid vagy HEV)
Ez a gyűjtőnév minden olyan elektromos energiával (is) hajtott járműre ráaggatható, amibe belső égésű és villanymotort egyaránt beépítettek. Létezik teljesen hibrid (angolul: full hibrid, más néven öntöltő hibrid), lágy hibrid (angolul: mild hybrid) és külső áramforrásról tölthető hibrid (angolul: plug-in hybrid) is.
Teljesen hibrid vagy öntöltő hibrid (Full hybrid, self-charging hybrid)
Ezeket a modelleket fosszilis energiahordozó táplálja, de! Adott egy – akkumulátoros elektromos járművekénél (pl. BEV) jóval kisebb – akkumulátor, ezt tölti lassításkor a belső égésű motor nagy teljesítményű generátora is. A nagy teljesítményt igénylő helyzetekben (pl. előzés, emelkedő, gyorsítás stb.) egy – főtengelyhez vagy közvetlenül a kerekekhez – kapcsolódó villanymotort hajt meg – jellemzően rövid ideig – ez az akkumulátor, tehát dinamikusabbá teszi a járművet. Bizonyos modelleknél teljesen elektromos üzemre is képes a rendszer, de csak pár kilométeren át képes károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedni.
Lágy hibrid vagy enyhe hibrid (Mild hybrid)
A lágy, esetenként enyhe hibridként aposztrofált közlekedési eszközöknél a villanymotor kizárólag a belső égésű erőforrás segédjeként tesz szolgálatot, tisztán elektromos üzemmódra nem képes az autó.
Üzemanyagcellás jármű (Fuel cell electric vehicle, FCEV)
Az FCEV rövidítés azon modellekre utal, melyeknél úgynevezett üzemanyagcellában történik az áramtermelő folyamat. Ezekben hidrogéngáz oxidációja zajlik le, tehát víz, egyszersmind elektromosság keletkezik. A felszabaduló energiát természetesen az autó hajtására fordítják a gyártók.
Alternatív üzemanyaggal hajtott jármű (Alternative fuel vehicle, AFV)
Tulajdonképpen minden jármű ide sorolható, melynek hajtásához nem (csak) benzin vagy gázolaj szolgáltatja a hajtóerőt. A HEV-ek, PHEV-ek, EV-k és FCEV-k éppúgy e szegmensbe tartoznak, mint a napelemes, nukleáris, gázos (pl. LPG, CNG), sűrített levegős, faelgázosítós, nitrogénes stb. konstrukciók.
Type 1 töltővezeték elektromos autókhoz
A J-csatlakozóként (ti. J plug, ejtsd: dzséjplág) is emlegetett, SAE J1772, illetve IEC 62196 számozású csatlakozót a fogyasztók főként Type 1 konnektornak hívják. Az öttűs, egy fázisú áramhoz szánt konstrukciót elsősorban az Egyesült Államokban forgalmazott ázsiai és hazai gyártású modelleknél alkalmazzák előszeretettel, így például a GM, a Mitsubishi és a Nissan vásárlóinak lehet ismerős. Az elektromos járművek fejlődésével párhuzamosan a Type 1 lassacskán háttérbe szorul, helyét a Type 2 veszi át.
Type 2 töltővezeték elektromos autókhoz
A Type 2, azaz „Kettes típus” névre keresztelt, héttűs csatlakozót az európai márkák favorizálják, egyebek mellett a BMW és a Volkswagen is ezt a szabványt részesíti előnyben elektromos autóinál. Legfőbb előnye, hogy három fázisú töltőpontokkal is képes összekapcsolni a jármű akkumulátorcsomagját, töltés közben pedig automatikusan reteszel, hogy ne lehessen – jogosulatlanul – leválasztani az autót a hálózatról.

Együttműködő partnereink legújabb cikkei, hírei és sajtóközleményei

Ha ilyen rendszám van a kocsidon, garantált a büntetés!

Hivatalos hatósági jelzésnek tűnő plakettek bukkantak fel a közösségi oldalakon. Utánajártunk, mi az igazság a valódinak látszó, kamu rendszám használatával kapcsolatban. A Hegylakok.hu motoros magazin egyik olvasója küldte be azt a képet, ami egy első pillantásra valódinak tűnő rendszámot ábrázol. A jelzés formátuma nagyon hasonlít a 2022-ben bevezetett új plakettre, ám gyanús, hogy túl sok betű és szám szerepel a táblán. Nézzék csak! A sötétpirosra festett karakterek formája emlékeztet a most is kiadott rendszámoknál használt betűtípusra, ám a figyelmes szemlélőnek azonnal feltűnhet, hogy valami nem stimmel e jelzéssel. Fényképek forrása: Facebook Az is szemet szúrhat, hogy nincs rajta uniós és magyar zászló, csak két, címernek látszó, kerek embléma. Olyan, mintha valódi rendszám lenne, de kamu Az interneten hamar rábukkantunk a megfejtésre, éspedig, hogy ezt a jelzést a magyar állam létezését tagadó, UCC-mozgalom egyes tagjai készítették. A csoport ráadásul házilagos forgalmi engedélyt is mellékel a táblához, és azzal bíztatja tagjait és híveit, hogy ezekkel bátran közlekedhetnek, megspórolva például a kötelező biztosítás, a műszaki vizsga és az úthasználat költségét. Azzal nem lenne gond, ha valaki ilyen kamu rendszámot tesz például az autója ablakába dísznek, ugyanakkor ezeket a táblákat egyesek úgy árulják több tízezer forintért, mintha teljesen legálisan használhatóak lennének. Korábban már készült egy leleplező riport erről a tevékenységről, sőt azt is megnézhetjük, hogy milyen szürreális jelenetek zajlottak le a csoport egyik tagjának igazoltatása közben. Bárhogy is, senkinek nem javasoljuk, hogy a hivatalos, okmányirodában kiadott hatósági jelzést eltávolítsa a helyéről, és másik – valódi vagy kamu – rendszámmal pótolja azt. Már önmagában az eltávolítás három évig terjedő szabadságvesztéssel sújtható, aki pedig rendszámokkal üzletel, öt év börtönt kockáztat. A Ha ilyen rendszám van a kocsidon, garantált a büntetés! bejegyzés először Autósélet Magazin-én jelent meg.

Már évente 60-70 ezer e-motor áll forgalomba Európában

„Európában évente közel 70 ezer elektromos motorkerékpár áll forgalomba. A NIU vezeti a piacot, miközben több országban robbanásszerű növekedés tapasztalható.” A Már évente 60-70 ezer e-motor áll forgalomba Európában bejegyzés először a Hegylakók jelent meg. Hegylakók - Hegylakók Motoros Magazin – Motorbemutatók és -tesztek, baleset-megelőzési tippek, túrabeszámolók és friss hírek a motorozás világából.

Okoslábujj exoskeletonokhoz

A viselhető exoskeletonok forradalminak számítanak, hiszen megkönnyítik a mozgásukban korlátozott emberek életét, illetve segítenek olyan munkákban, amiket pusztán emberi erővel nem igen lehetne elvégezni. Az […]