Sportmotor.hu
Teszt: BMW R 12 G/S - Régi, kedves ismerős
Olyan szép élőben, hogy azt is megbocsátanánk neki, ha nem lenne ennyire piszkosul jó.
Árajánlat kérése járműipari szakfordításra
A Járműszótár.hu-t azért hoztuk létre, hogy az autós, motoros és járműipari szakemberek, a járművezetők, valamint a motorsportban, a szállítmányozásban és a gépgyártásban tevékenykedők egy helyen találhassák meg az angol és magyar szakkifejezéseket, műszaki leírásokat, rövidítéseket és szlengben használt szavakat. Ez egy átfogó autós szótár és járműipari adatbázis – reméljük, Önnek is hasznára lesz. Ha hibát talál vagy bármilyen kérdése van, írjon nekünk ITT.
Olyan szép élőben, hogy azt is megbocsátanánk neki, ha nem lenne ennyire piszkosul jó.
Amióta elkezdődött az M1-es kiszélesítése, teljesen kiszámíthatatlanná vált a közlekedés hazánk legforgalmasabb sztrádáján, mert szinte minden napra jut néhány dugó a Fejér és Pest vármegyei szakaszon. Ezek oka egyébként legtöbbször nem baleset, ugyanis a fegyelmezetlen, oda nem figyelő sofőrök miatt torlódik az M1-es. A bővítést végző Magyar Koncessziós Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (MKIF) útellenőrei egész nap kémlelik a pályát, vajon nincs-e baleset vagy nem húzódott-e félre műszaki hibás jármű. A cég szakemberei sokszor arra lesznek figyelmesek a kamerák képet nézve, hogy noha elvileg semmi havariahelyzet vagy rendellenesség nem áll fenn, egyes részeken egyszerűen megáll a forgalom, s pillanatok alatt terjedelmes dugók alakulnak ki. Az általuk nemrég közzétett felvételen is ezt láthatjuk: Ez a jelenség a fantomdugó, mikor valós indok nélkül lassul le és/vagy áll meg a forgalom egy úton. Telefonyomkodás, evés-ivás – ezért torlódik az M1-es Ennek oka elsősorban az, hogy a sofőrök a terelt, vagyis egysávos részen egyszerűen nem koncentrálnak eléggé a körülöttük zajló eseményekre. Így aztán lelassulnak, majd ahelyett, hogy jó ütemben gyorsulnának fel, szinte csak poroszkálnak tovább. Evégett a mögöttük haladók is fékezni kényszerülnek. Magunk is belecsöppentünk már ilyen, több kilométeres torlódásba Bicske környékén. Tapasztalataink alapján a volán mögött ülők java részének az okostelefon tereli el a gondolatait a vezetésről. A háttérben látható, hogy bizony némelyek lemaradnak, s nem tartják a követési távolságot. Ez órákkal később és több kilométerrel arrébb is érezteti hatását Amennyiben kevés jármű van a sztrádán, nem alakul ki fantomdugó, de az M1-esen hömpölygő tömeg óhatatlanul „összeáll”, ha néhányaknak elkalandozik a figyelme. Kérjük az autósokat, kamionosokat, egyfolytában koncentráljanak a vezetésre, mert mindenki szeretne időben eljutni a munkahelyére és utána biztonságosan hazaérni! A Nem is hinné, miért torlódik az M1-es bejegyzés először Autósélet Magazin-én jelent meg.
ADAC-adatok: autó–motor ütközéseknél 70–80% az autós felelőssége, a motoros 20–30%. Tények, arányok és gyakorlati megelőzési tanácsok. A ADAC: az autósok vagy a motorosok felelősek a balesetekért? bejegyzés először a Hegylakók jelent meg. Hegylakók - Hegylakók Motoros Magazin – Motorbemutatók és -tesztek, baleset-megelőzési tippek, túrabeszámolók és friss hírek a motorozás világából.
A Milánói Motorkiállításon (EICMA) mutatta be megújult, 2026-os európai modellválasztékát a Honda, élen az új CB1000GT-vel és a márka első sorozatgyártású motorkerékpárjával, a WN7-tel. A két új modell mellett büszkén állították pódiumra az – elektronikus szabályozású kompresszorral felszerelt V3-as motorral hajtott – V3R 900 E-Compressor Prototype tanulmánymodellt is, egyértelmű tanúbizonyítékát adva, hogy a világon elsőként alkalmazott motorkonstrukció fejlesztése gőzerővel zajlik.
A viselhető exoskeletonok forradalminak számítanak, hiszen megkönnyítik a mozgásukban korlátozott emberek életét, illetve segítenek olyan munkákban, amiket pusztán emberi erővel nem igen lehetne elvégezni. Az […]