Autós és járműipari szótár - minden szakkifejezés egy helyen

Ne bajlódjon a bonyolult szövegek fordításával!
Kérjen fel tapasztalt, magasan képzett, kifejezetten járműiparra szakosodott fordítókat és szövegírókat a feladat elvégzésére!

Árajánlat kérése járműipari szakfordításra

A Járműszótár.hu-t azért hoztuk létre, hogy az autós, motoros és járműipari szakemberek, a járművezetők, valamint a motorsportban, a szállítmányozásban és a gépgyártásban tevékenykedők egy helyen találhassák meg az angol és magyar szakkifejezéseket, műszaki leírásokat, rövidítéseket és szlengben használt szavakat. Ez egy átfogó autós szótár és járműipari adatbázis – reméljük, Önnek is hasznára lesz. Ha hibát talál vagy bármilyen kérdése van, írjon nekünk ITT.

Együttműködő partnereink legújabb cikkei, hírei és sajtóközleményei

Új jogsiszabályok az EU-ban

Az Európai Parlament elfogadta az uniós vezetői engedélyekre vonatkozó új, szigorúbb szabályrendszert. Az átalakítás célja a közlekedésbiztonság növelése és az egységesebb uniós szabályozás megteremtése. Lássuk, mik az új jogsiszabályok! Ez a téma jó ideje napirenden volt, hiszen a javaslatcsomagot tavasszal már elfogadta az unió tagállami miniszterekből álló Tanácsa. A módosítások között szerepel a digitális jogosítvány bevezetése, a kezdő vezetők számára előírt kétéves próbaidő, szigorúbb orvosi alkalmassági vizsgálatok, valamint az, hogy az uniós tagállamok kölcsönösen elismerjék egymás vezetéstől eltiltásait. Ilyen változásokat hoznak az új jogsiszabályok Röviden összefoglaljuk, mivel számolhatunk a döntés nyomán: Digitális jogosítvány: bevezetik az okostelefonon is használható digitális vezetői engedélyt. Természetesen továbbra is kiadják a hagyományos, fizikai kártyát. Kezdő sofőrök próbaideje: a friss jogosítványosokra legalább két évig szigorúbb szabályok vonatkoznak, többek között az alkoholfogyasztás és az utasszállítás tekintetében. Új oktatási és biztonsági elemek: az új irányelv a korszerű vezetéstámogató rendszerek szélesebb körű használatát, valamint a gyalogosok és kerékpárosok fokozott védelmét ösztönzi. Egészségügyi alkalmasság és érvényességi idők: az autó- és motorjogosítványok legfeljebb 10–15 évre hosszabbíthatók meg, míg 65 év felett gyakrabban kell orvosi vizsgálatot végeztetni. Szükség esetén utánképzés is előírható. Uniós szintű eltiltások: a súlyos szabálysértések miatti vezetéstől eltiltás minden tagállamban érvényes lesz – aki például Romániában elveszíti a jogosítványát, az nem vezethet Németországban és Spanyolországban sem. Az eredeti javaslatcsomagban szerepelt egy vitatott módosítás is, amely az A1 és A2 kategóriás motorosokra alacsonyabb sebességhatárokat írt volna elő autópályán és gyorsforgalmi úton. Mivel így a forgalom résztvevői között nagy sebességkülönbség alakult volna ki, a balesetveszélyre tekintettel a képviselők végül elvetették az ötletet Szintúgy lekerült a napirendről az a javaslat, hogy amelyik sofőr hazájában vezethet B kategóriás jogosítvánnyal 125 köbcentis gépet, ugyanezt megtehesse az egész Unió területén. A FEMA (Európai Motorkerékpáros Szövetség) szerint ez a lehetőség környezetvédelmi és közlekedésszervezési szempontból is előnyös lett volna, hiszen a kis helyen elférő motoroknak köszönhetően csökkennének a torlódások, egyúttal mérséklődik a zaj- és légszennyezés. Megtanítjuk vezetni! Szívből ajánljuk minden autóvezetőnek a Berda József utcai oktatási parkban működő tanpályát, ahol elméleti és gyakorlati képzések keretein belül bárki elsajátíthatja a járműkezelés mesterfogásait. Akinek pedig még nincs jogsija, beiratkozhat a MAK Budapesten vagy Zalaegerszegen működő autósiskolájába! Mindkét helyen sok évtizedes tapasztalattal büszkélkedő oktatóink segítségével szerezheti meg mindazt a tudást, ami nélkülözhetetlen a B kategórás vezetői engedélyhez. A tagállamoknak legfeljebb három évük van az új regulák bevezetésére. Tekintve, hogy Magyarországon már most is tíz évig érvényesek a vezetői engedélyek, az idősek gyakrabban vesznek részt orvosi vizsgálaton, a kezdő vezetők próbaideje része a hazai rendszernek és az alkoholfogyasztás minden járművezetőnek tilos, az uniós döntésnek itthon nem igen lesz érezhető hatása. A Új jogsiszabályok az EU-ban bejegyzés először Autósélet Magazin-én jelent meg.

A Traffiboxok első egy éve: számok, eredmények és az 5 leggyakoribb tévhit

A Traffiboxok első éve Budapesten: számok, bírságok, mérések és az 5 leggyakoribb tévhit — mit érdemes tudni a sebességmérőkről? A A Traffiboxok első egy éve: számok, eredmények és az 5 leggyakoribb tévhit bejegyzés először a Hegylakók jelent meg. Hegylakók - Hegylakók Motoros Magazin – Motorbemutatók és -tesztek, baleset-megelőzési tippek, túrabeszámolók és friss hírek a motorozás világából.

Okoslábujj exoskeletonokhoz

A viselhető exoskeletonok forradalminak számítanak, hiszen megkönnyítik a mozgásukban korlátozott emberek életét, illetve segítenek olyan munkákban, amiket pusztán emberi erővel nem igen lehetne elvégezni. Az […]